Σταύρος Ξαρχάκος / Τσιτσάνη Διάλογοι
>> Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012
Και αφού ο χρόνος δεν μας ρωτάει ...
Το Καφέ Σεβάχ εύχεται σ' όλους Χρόνια Πολλά και μια χρονιά
ενδιαφέρουσα, γεμάτη χρώματα και μουσικές.
Πρώτο αφιέρωμα της χρονιάς
κάτι που είχα καιρό παραλείψει ...
(ο καλύτερος δίσκος του Ξαρχάκου, τον θεωρώ κορυφαία ενορχηστρωτική σύλληψη).
Καλή αρχή....
O δίσκος αυτός είναι ένα μουσικό ταξίδι του Σταύρου Ξαρχάκου στην παραγωγικότερη περίοδο του Βασίλη Τσιτσάνη, τα χρόνια που πέρασε αυτός στη Θεσσαλονίκη.
Γράφει ο ίδιος ο Σταύρος Ξαρχάκος στο ένθετο του δίσκου : « Μυστικές συναντήσεις λοιπόν του νεαρού συνθέτη, που έγραψε μαγικά τραγούδια στην πρώτη περίοδο, την πιο πηγαία και αθώα της ζωής του.»... « Αγαπώ και θαυμάζω το σύνολο του έργου του, αλλά θα με συναρπάζει πάντοτε αυτή, η πρώτη περίοδος της Μουσικής δημιουργίας που εκφράζει με τόσο ιδιάζον μουσικό ύφος την κοινή γλώσσα της μουσικής».... « Ο συνθέτης ταξιδεύει στο ποτάμι του..... χρόνου για να συναντήσει μυστικά το Θερμαϊκό».
Ο Ξαρχάκος συνθέτει μαγικά, πατώντας σε γνωστά τραγούδια του Τσιτσάνη, γραμμένα αυτή την περίοδο (π.χ. στου Αλευρά τη μάντρα, Μεσ’ την πολλή σκοτούρα μου, Καλαμπακιώτισσα, Αρχόντισα κλπ) και μέσα από τις μουσικές του ξεπηδούν συναντήσεις του νεαρού τότε Βασίλη Τσιτσάνη με σημαντικές προσωπικότητες της μουσικής, πραγματικές και φανταστικές.
Η φαντασία στη μουσική δημιουργία σ’ όλο της το μεγαλείο.
ΤΙΤΛΟΙ:
1 Ο L.V.B. ΑΚΟΥΕΙ ΠΑΛΙΑ ΛΑΪΚΑ
2 ΑΝΘΟΥΛΑ ΠΕΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
3 ΣΤΙΣ ΠΕΟΦΙΛΟΥΣΕΣ ΜΟΝΑΧΙΚΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
4 ΜΕ ΤΑ ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΟΓΛΑΝ
5 Η ΑΣΕΛΗΝΟΣ ΝΥΧΤΑ ΤΗς 5ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1951
6 ΟΙ ΜΑΝΤΡΕΣ ΤΩΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΩΝ ΚΗΠΩΝ
7 Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
8 Ο ΝΕΑΡΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΣΤΟ COTTON CLUB
9 ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΡΙΩΝ ΦΙΛΩΝ
10 ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΠΑΛΙΟΥ ΠΑΘΟΥΣ
11 Η ΜΑΓΙΚΗ ΕΡΩΤΩΝ ΜΠΑΡΑ
12 Ο κ.ΣΑΤΙ ΣΤΟ ΟΥΖΕΡΙ ΤΗΣ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ
13 ΟΤΑΝ ΧΟΡΕΥΕ Η ΦΡΙΝΤΑ
Αξίζει να προσέξετε στο 6ο «Μάντρες των ξεχασμένων κήπων» τα κύματα του Θερμαϊκού, που ακούγονται, για να θυμίζουν σε όλους μας την πάλαι ποτέ ομορφιά αυτής της πόλης. Επίσης το «Ο νεαρός από τα Τρίκαλα στο Cotton club», μια εξαιρετική τζαζίστικη μελωδία. ΄Ολα τα μουσικά κομμάτια αυτού του δίσκου είναι ιδιαίτερα αξιόλογα και αποδεικνύουν γιατί οι κρατικές ορχήστρες (όπως η ΚΟΕΜ στην προκειμένη περίπτωση) πρέπει να διευθύνονται από καταξιωμένους συνθέτες, να παράγουν κανούρια έργα κι όχι ν’ αρκούνται σε επανεκτελέσεις ήδη γνωστών μουσικών έργων. Εδώ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου